Totaal aantal pageviews

donderdag 4 augustus 2011

Waarom beautyblogs volgen?

Ik las op de blog van: http://www.teskuh.nl/blog/2011/08/01/wat-is-het-nou/ de blog met de titel wat is het nou? Waarover het eigenlijk ging over waarom wij het nou zo leuk vinden om blogs te lezen etc. Een heel interessante vraag eigenlijk!

Daardoor wil ik graag hier een blogje over schrijven!
Vooral mensen die mij van “vroeger” kennen zullen het waarschijnlijk heel raar vinden dat ik op mijn website ook onder andere beauty berichten schrijf. Iets wat ze zoals ze me kende, me er niet in herkennen!
Toen ik 7 was ben ik bij de Majorette gegaan, we gingen naar wedstrijden en daar kreeg je make-up op. Gewoon eigenlijk omdat het hoorde, het gaf je een betere uitstraling op meters afstand etc. Dat vond ik erg leuk om make-up op te krijgen, toen ik naar de middelbare school ging heb ik ook make-up uitgeprobeerd, maar ja waarschijnlijk niet volgens de trends of in ieder geval goed genoeg om mij te pesten met mijn foei lelijke make-up (volgens de pesters)
Toen heb ik besloten om al mijn make-up in een hoekje in een kamertje te zetten. En daar heb ik ruim 10 jaar niet naar omgekeken! Ik heb wel eens in de afgelopen 3 jaar een paar dagen gehad dat ik het leuk vond om me zelf op te maken, maar dat deed ik sporadisch! Nu maak ik me vanaf afgelopen Maart weer meer op, ik heb de afgelopen maanden wat meer make-up gekocht en breng dat dan ook op ;) Vooral de laatste 2 maanden ben ik meer met make-up bezig. Ik lees daarvoor best een aantal beautyblogs, voor tips, reviews etc.. Ik vind het gewoon erg leuk om nieuwe dingen bij te leren!
Sinds ik me zelf weer opmaak voel ik me zekerder van me zelf, en wat nog belangrijker is! Ik voel me een vrouw, iets wat ik een hele poos niet heb gevoelt! Het werkt heel stimulerend om make-up te dragen, nagels te lakken etc.. Nagels lakken dat heb ik ook een tijdje niet gedaan, want ja op mijn werk mocht het niet! Tot een paar maanden geleden er een speciaal team was die zei: je mag wel nagellak op, alleen als hij geheel op de nagels zit (zonder brokkelige stukjes die eruit zijn). Ik draag nu in mijn vrije tijd eigenlijk altijd nagellak, voor het werk is het nog een beetje anders, soms draag ik nagellak maar vaak ook niet..

Maar de voornaamste reden dat ik beauty blogs lees, is omdat ik het leuk & leerzaam vind! Als ik bijv. ook een product graag wil, dan kijk ik eerst op een paar blogs om reviews te lezen voordat ik het koop!

Ik wil mijn blog overigens geen beautyblog noemen, ik post over allerlei dingen die ik leuk vind, mee maak etc.. Maar de laatste maanden dus wel steeds meer beauty gerelateerde berichten!

Geen opmerkingen: