Totaal aantal pageviews

woensdag 3 augustus 2011

Dagje Amsterdam (Artis) 30-07-2011

Afgelopen Zaterdag ben ik sinds lange tijd (ja was alweer 2 jaar geleden) naar Marjolein geweest. Marjolein en ik kennen elkaar vanaf 2002, de musical Romeo & Julia en daar raakte ik in contact met Marjolein en haar moeder! Ook ben ik ietsjes later in contact geraakt met de vader van Mar… En het contact is altijd gebleven…
Ik schaam me echt diep dat we elkaar al zolang niet meer hadden gezien!!!

Enkele weken geleden hadden we eigenlijk iets van: we moeten eens afspreken dus hadden we de datum geprikt het weekend van 30 en 31 juli alleen moesten we nog afspreken wat we zouden gaan doen. De afgelopen jaren zijn we 2 keer naar Artis geweest en dat vond ik wel zo gezellig, dat ik nu ook had voorgesteld om naar artis te gaan. Ik hou immers van die lieve familie en van dieren. Dus wat kan je dan beter doen dan met die lieve familie naar de diertjes!

Dus afgelopen zaterdag was het eindelijk zover! De gehele maand heb ik geen vroege diensten gehad, dus had ik een maand lang geen wekker hoeven te zetten. Maar zaterdag liep mijn wekker om 7 uur af, normaal zet ik hem dan op snooze. Maar nu kwam ik gelijk uit bed! Heb me aangekleed, make up opgedaan (geen foto’s van gemaakt, dus geen make up log van die dag) en heb ik mijn haren gedaan. Mijn tas had ik de dag van te voren al klaar gemaakt, batterijen opgeladen, muziek op telefoon gezet enz.. Toen ik klaar was ben ik naar Roosendaal gereden om mijn auto bij mijn ouders neer te zetten en ben ik naar het station gelopen! Ik was ruim op tijd op het station, heb nog 20 minuten moeten wachten op mijn trein. (nee deze keer niet de schuld van de NS, ik was 20 minuten te vroeg) Om 8.47 ging mijn trein naar Amsterdam. En ik had er zoveel zin in, dat die treinreis wel 5 uur leek.. Ook al had ik leuke muziek op mijn telefoon, internet op m’n telefoon, genoeg te eten en drinken bij. Maar de treinreis duurde en duurde, voor mijn gevoel althans! Ik kwam om 10.33 aan op spoor 13A. En ben naar de inkomhal gelopen. Ik liep er heel alsof ik dagelijks in Amsterdam liep ;) En ineens zag ik in de verte die lieve familie staan inclusief verloofde van Mar, die ik nog nooit eerder had ontmoet. Hun zwaaide, ik zwaaide terug en ik ging steeds sneller lopen. En toen ben ik de mamsie in de armen gevlogen. *ik was gewoon emotioneel toen ik ze weer zag* het zijn echt zulke schatten van mensen.. En te lang gewoon niet gezien!
We zijn gelijk lekker aan de praat geraakt en richting de tram gegaan. Die ons naar Artis bracht, eerst nog ff lekker gegeten en gedronken en vooral veeeeeeel bij gekletst in een restaurantje dichtbij artis.

Waar ik zelfs nog een cadeautje + kaart heb mogen ontvangen (zie foto) Ben der super blij mee! En ga het heel goed besteden!!!

Daarna zijn we richting Artis gelopen en hebben daar de gehele dag rond gelopen, hele leuke dieren gezien. Veel bij gekletst…

In Artis trad trouwens nog: Tamar Lewis op, echt een hele goede zangers. Die trouwens in Aug. Haar eigen cd gaat maken.. Voor moeders van Mar: http://www.tamarlewis.com/ die site moesten we in de gaten houden voor der cd.. Die cd ga ik zeker kopen!!!

Na het optreden werd het eigenlijk steeds kouder, dus zijn we richting de Chinees gegaan weer ergens anders in Amsterdam! Ik heb zelfs nog fotootjes gemaakt van het eten. En het eten smaakte echt heel erg goed! Als je naar een Chinees wilt in Amsterdam zou ik naar Lin Wah gaan, die gevestigd zit aan de: Linnaeusstraat 18 (bij het oosterpark).

Na het eten zijn we met de tram richting het Centraal Station gegaan, waar we eerst de verloofde van Mar hebben uitgezwaaid. (er reden geen metro’s, vandaar de trein)
En ben ik om 22.33 met de trein richting Roosendaal gegaan, ik heb echt een super dag gehad! We spreken en zien elkaar gelukkig nu meer/vaker!

Om 00.12 kwam ik aan op het station, mijn vader is me daar komen halen. Waar ik heel blij mee was, want eerst waren er op station Schiphol een aantal zatte Ajax supporters op de trein gestapt die er in Leiden uit gingen. In Den Haag stapte er een muzikant die duidelijk stoned was op de trein, die liedjes zong met de gitaar en daarvoor geld wilde. Geld kon ik hem niet geven. En hij wilde mijn lege pakjes drinken (hij zag niet dat ze leeg waren) toen heb ik hem maar een twix aangeboden en nadat hij die had aangepakt is hij de coupe uitgelopen. Ik moet zeggen ik heb veel vreemde mensen in de trein zien stappen en later ook uit zien stappen. En ik was ook blij dat ik weer veilig in de auto bij m’n vader zat.

Tegen 1 uur was ik thuis heb ik de moeder van Mar nog gebeld, dat ik veilig thuis was aangekomen. En ben daarna langzaam richting mijn bedje gegaan!

Maar ik heb echt een super dag gehad, bedankt lieve familie!!!!

Geen opmerkingen: